İmplant nedir?

     İmplant, kaybedilen dişlerin yerine onların fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen titanyum kaplı vidalardır.

İmplantı vucudun kabul etmemesi olur mu?

     İmplantı vucudun kabul etmemesi diye bir durum söz konusu değildir. Bu güne kadar herhangi bir alerjik reaksiyon tespit edilmemiştir.

İmplant yapılırken ağrı duyulur mu?

     Kesinlikle duyulmaz. Tedavi öncesinde lokal anestezi ile implant yapılacak bölge uyuşturulduğundan dolayı tedavi esnasında hasta ağrı duymaz.

Herkes implant yaptırabilir mi?

     Ciddi sistemik rahasızlıkları olanlar dışında hemen herkes implant yaptırabilir.

- Hamileler

- Kronik alkolizm, uyuşturucu bağımlıları

- İmmun sistem baskılayıcı ilaç kullananlar

- Kronik hastalıklar (diyabet)

- Aşırı sigara içenlerde implantın kemiğe kaynama(osteo-entegrasyon) ihtimali azalır.

     Bu gibi durumlarda implant yaptırmanın riskleri hastaya anlatılarak karar verilir.

İmplant yapıldıktan sonra ağrı olur mu?

     İmplant yapımını mütakiben 1-2 gün bir miktar ağrı bir miktar şişme olabilir. Bu problemler de verilen ilaçlarla kontrol altına alınır.

Hiç dişi olmayan damak kullanan hastalar da implant yaptırabilir mi?

     Evet hiç dişi olmayan hastalar da implant yaptırabilir. Kemik yapısı uygunsa sabit protez yaptırıp, hareketli damak protezlerine ihtiyacı kalmayabilir. Bir diğer seçenek olarak implant destekli hareketli protez yaptırabilir.

Diş çekimini takiben hemen implant yapılabilir mi?

     Evet yapılabilir ama çekilen dişin olduğu bölgede enfekte dokuların iyi temizlenememesi implantın başarısını olumsuz etkileyebilir.

İmplant yapıldıktan sonra hemen geçici diş yapılabilir mi?

     İmplantın yapımından sonra iki şekilde geçici diş yapılır. Sabit ve ya hareketli geçici diş. Genellikle tercih edilen sabit geçici diş olmakla birlikte kemiğin ve hastanın durumuna göre geçici diş yapılır. Hareketli geçici dişler genellikle operasyon bölgesinin normale dönmesinden sonra yapılır.

İmplant ömürlük müdür?

     Genelde halk arasında böyle bir inanış olmakla birlikte aslında bu tam olarak doğru değildir. Kaliteli bir implantın kullanılması, implantın ve sonrasında protezin iyi yapılması, hastanın ağız hijyenine özen göstermesi implantın ağızda kalma süresini artırırken tersi durumunda implantın ömrü azalacaktır.

Kaç implanta ihitiyaç duyulduğu nasıl anlaşılır?

     İdeal olan eksik her dişin yerine bir implant yapılmasıdır. Ama pratikte birçok nedenden ötürü bu şekilde olmamaktadır. Eksik diş sayısına, kemik miktarına, implant yapılacak bölgede ki kemik kalitesine ve daha pek çok kritere göre karar verilir.

Sinüs lifting nedir?

     Üst çene arka bölgesinde maksiller sinüs diye tabir edilen kemik içi boşluklar mevcuttur. Bu boşlukların içi sinüs zarı ile örtülüdür.İmplant yapmak için dikey yönde yeterli kemik olmadığında sinüs duvarının yukarı itilerek oluşan boşluğa kemik tozu koyarak dikey yönde kemik oluşturma işlemine denir.

Yeterince kemiği olmayan insanlar implant yaptırabilir mi?

     Suni olarak elde edilen kemik tozu ve blok kemik greftleriyle ya da hastanın kendi kemiğinin nakliyle (otojen kemik grefti) kemik miktarı artırılarak implant yapılabilir.

İmplant neden pahalı bir tedavidir?

     Üzeri titanyum kaplı ileri teknoloji gerektiren üretim maliyetleri yüksek çoğu ithal ürün olmasından dolayı implant pahalı bir tedavidir.