Pedodonti nedir?

     Pedodonti, 14 yaşına kadar çocukların süt ve daimi dişlerinin sağlığını korumayı ve oluşan hastalıkları tedavi etmeyi amaçlayan ana bilim dalıdır.

Süt dişleri neden önemlidir?

- Yiyeceklerin çiğnenmesi ve sindirimine yardımcı olur.

- Konuşmaya yardımcı olur.

- Estetik olarak güzel görünmesini sağlar.

- Yerine gelecek daimi dişlerin yerini korur ve onların sürmesinde rehberlik eder...

     Son derece önemli görevleri olan süt dişlerine de daimi dişler kadar önem gösterilmek zorundadır.

Bebeklerde diş bakımı nasıl yapılır?

     Yumuşak bir diş fırçasıyla ya da gazlı bezle beslendikten sonra ebeveyn tarafından temizlenmelidir.

Parmak emme ve emzik çene yapısına zarar verir mi?

     36 aydan sonra devam ederse damak yapısı ve yüz gelişimi için için ciddi problemler oluşturabilir. Gerekirse pedagog ve psikololardan destek alınarak mutlaka bırakılması gerekir.

Koruyucu tedavinin önemi nedir?

     Çocuklarda tedavilerin yapım zorluğundan dolayı önemli olan problemlerin oluşmasına engel olmaktır. 1 yaşından itibaren düzenli kontroller yapılmalı gelişimsel onamali varsa müdahale edilmelidir. 4 yaş sonrası ihtiyaca göre topikal flor ve fissür sealant uygulamalarının yapılması süt dişlerinde oluşacak problemleri büyük ölçüde azaltacaktır.

Süt dişleri erken çekilirse ne olur, ne yapılması gerekir?

     Diğer dişler çekilen dişlerin olduğu bölgeye kayabilir ve ilerde ortodontik bozukluk (daimi dişlerde çapraşıklık)olabilir. Bunu önlemek için kaybedilen dişin yerine sabit ya da hareketli yer tutucu yapılması gerekir.

Çocuklara kanal tedavisi yapılır mı?

     Çürük erken tedavi edilirse kanal tedavisine gerek kalmaz ama geç kalınırsa kanal tedavisi yapılabilir. Özellikle altı yaşında süren altı yaş dişi de denilen daimi ilk azı dişinin çürüdüğünde erken dönem tedavisi çok önemlidir.

Daimi dişler ne zaman sürer?

     Genelde 6-14 yaş aralığında daimi dişler ağızda yerini alır (yirmi yaş da denilen üçüncü azı dişleri hariç). Bu sürenin bir miktar değişmesi hastalık ya da bir anomali işareti genelde değildir.