Periodontoloji nedir?

     Kısaca diş destek dokularının (dişeti ve dişi saran çene kemiği) hastalıklarını araştıran ve tedavisini yapan anabilim dalıdır.

Dişeti hastalığı nasıl olur, nasıl anlaşılır?

     Diş dişeti birleşiminde oluşan bakteri plağının temizlenememesi durumunda dişetinde meydana gelen enfeksiyondur. İlk aşamada pek belirti vermez, diş fırçalama esnasında ufak kanamalar dışında başka bir rahatsızlık hissedilmez.

Diştaşı nedir, nasıl oluşur, neden önemlidir?

     Diş yüzeyinde iyi temizlenemeyen bakteri plağının üzerine tükrükteki minerallerin çökmesi nedeniyle oluşan sert katmandır. Diştaşı oluştuktan sonra fırça ile bulunduğu yerden temizlenemez. Diştaşının altında ki bakteri plağının orada kalması nedeniyle hasta hekime gitmeden asla ağzında iyi bir temizlik yapamayacak ve dişeti hastalığına engel olamayacaktır.

Dişeti hastalığı ilerlerse ne olur?

     Dişeti kanamasıyla başlayan hastalık zamanla dişetinin altında ki dişi çepeçevre saran çene kemiğini eritmeye başlar. Malesef bu aşamada bile belirgin bir ağrı çoğu hastada olmaz. Fazla belirti vermemesi sinsi seyretmesi insanların varolan belirtileri görmezden gelmesini kolaylaştırır. Tüm çeneye yayılması ilerleyen zamanda hiç çürük olmadan tüm dişlerin kaybıyla sonuçlanan bir felakete neden olabilir. Dişeti problemi çoğu zaman diş çürüklerinden daha yıkıcı olabilir.

Diştaşı temizliği dişlere zarar verir mi?

     Malesef -şehir efsanesine- dönüşmüş bu durum tüm diş hekimlerini fevkalade zorlamaktadır. Sanılanın aksine diş taşı temizliği dişlere ve ağız ortamına fayda sağlar kesinlikle zarar vermez.

Diş ipi kullanmak gerekir mi?

     Evet diş ipi de diş fırçası gibi bir temizlik aletidir. dişlerin birbirine bakan yüzeylerin temizliğinde kullanılır. Diş fırçsı gibi rutin kullanımı zorunludur.